آخرین اخبار
یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 2024 - 05 - 04 ساعت :
اخبار

بازدید معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از کارگاههای موتابی شهر بفروئیه

1402-08-20 0156

 

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با حضور در شهر بفروئیه از کارگاههای موتابی این شهر بازدید کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور به همراه سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان با حضور در کارگاههای موتابی شهر بفروئیه مشکلات و نیازهای آنها را بررسی کردند.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در بازدید از کارگاه موتابی بفروئیه در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما گفت: موتابی تجلی هوش و استعداد اهالی بفروئیه و یک میراث تاریخی است. مردمان این دیار با استفاده از هوش و استعداد خود توانسته اند از مواد اولیه در دسترس همه چیز را ببافند و بدوزند و استفاده کنند.
مریم جلالی افزود: امروز ما وظیفه داریم که ضمن احیای این صنعت دستی را به توسعه و تولید محصولات جدید متصل کنیم. محصول آفرینی و بازارسازی و بازارپردازی وظیفه امروز ما است.
وی اظهار کرد: انشاءالله با عزم مردمان این دیار بتوانیم محصولات جدید برای کاربردهای جدید در دنیای با بهره مندی از شرکتهای دانش بنیان و حوزه‌های اجرایی تولید کنیم و همراه با حمایت از هنرمندان صنعتگران را توانمند و بازرگانی این کار را نیز تشویق کنیم تا در زنجیره ارزش همه مراحل از آموزش و فروش آن را به عنوان یک میراث فرهنگی ملموس و ناملموس حفظ کنیم.
وی تصریح کرد: قصه و روایت صنایع دستی همه زیبا و حکمت آمیز است و باید آن را حفظ کنیم و حافظ این میراث های ماندگار باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×